0 - Artikelen

U heeft geen artikelen in uw winkelwagen.

Subtotaal: € 0,00

Informatie & tips

Welkom & informatie & tips


Welkom bij de ABUS Sleutelwebshop voor Nederland én België.   


Al meer dan 31 jaar ervaring in het slijpen van ABUS sleutels voor sloten voor de TWEEWIELERBRANCHE!

Deze website is ontwikkeld voor consumenten, bedrijven en fietsenzaken om op snelle, en eenvoudige wijze één, of meerdere ABUS sleutel(s) te bestellen.

De door u bestelde sleutel(s) wordt/worden met de grootste zorg speciaal voor u geslepen. Een sleutel omruilen gaat om deze reden helaas niet.

Mocht er toch een probleem met de geleverde sleutel(s) dan doen we ons uiterste best om een oplossing te zoeken. 

Vriendelijke groet, 

Hannie Spanjaart,

 

ABUS Tweewielerservice

Hannie Spanjaart

Veilingweg 69

1749 EJ Warmenhuizen

 

Lees onderstaande informatie goed door voordat u een sleutel bestelt!

- Wat is de levertijd van een sleutel?

Als u klikt op de foto van de sleutel die u wilt bestellen, dan ziet u precies de levertijd van de sleutel. Sommige sleutels bestellen we bij ABUS Duitsland en dan is de levertijd 10-12 werkdagen. Alle sleutels die we zelf slijpen sturen we binnen 3 werkdagen op.

- Ik wil een T82 sleutel bestellen voor een GIANT slot, welke sleutel moet ik dan kiezen?

Let er goed op, dat u de afbeelding van de blauwe sleutel aanklikt en daar vult u het sleutelnummer in. De 'gewone' T82 sleutel past niet, die is te kort.

- Ik bestel ABUS sleutel(s) als fietsenzaak of bedrijf en wil graag een BTW factuur ontvangen. Wat moet ik dan doen?

Als u uw bedrijfsnaam invult bij adresgegevens, dan ontvangt u een factuur met de BTW erop vermeld.

- Wat is het verschil tussen een ABUS PLUS en een ABUS X-PLUS sleutel?

De kopjes van de sleutels zijn gelijk, maar de punten van de sleutels niet! Een X-PLUS sleutel heeft een schuine top met inkepingen aan de zijkanten, en bij een PLUS sleutel is de top recht. Het sleutelnummer van een X-PLUS sleutel begint altijd met een X. Vermeld dit ook bij uw bestelling. Klik bij het bestellen van dit type sleutel op de foto van de sleutel.

- Hoe betaal ik mijn sleutelbestelling vanuit Belgie?

Bestellingen uit Belgie kunt u handmatig betalen. U ontvangt een bevestigingsmail met informatie hierover. Maak het juiste bedrag over op: IBAN NL16INGB0006904871  BIC INGBNL2A  Ten name van Abus Tweewielerservice o.v.v. uw ordernummer. Fietsenzaken uit België: vermeld altijd uw VAT nummer voor op de factuur!

- Hoe kies ik de juiste sleutel voor mijn ringslot?

ABUS ringsloten hebben vier verschillende sleutel mogelijkheden: F82, T82 symetrisch of T82 A-symetrisch of alleen 4 cijfers (Protecta sleutel). Let op: alleen de sleutel met 4 cijfers is aan één kant ingeslepen. Is uw sleutel aan twee kanten ingeslepen dan is het dus altijd of een F82 of een T82 sleutel en dit staat op de sleutel zelf.

- Ik wil een sleutel voor mijn ringslot (vast onder het zadel) bestellen maar zie op de factuur alleen maar 4 cijfers staan.

Helaas komt het vaak voor dat de fietsverkoper alleen 4 cijfers genoteerd heeft op de factuur, i.p.v. ook het type sleutel erbij te vermelden. Alleen sleutels die maar aan één kant zijn ingeslepen hebben 4 cijfers (Protecta sleutels), de overige sleutels zijn altijd of F82 of T82 sleutels. Kijk dit vooraf even na.

- Hoe kies ik mijn sleutel in de kolom met alle sleutel typen?

Kijk wat de eerste letter van uw sleutelnummer is en klik op de sleutel met de juiste letter. Dan verschijnen alle sleutels die beginnen met deze letter en kunt u de juiste keuze maken en dan de code invoeren.

- Waar staat het sleutelnummer van mijn ABUS-PLUS of ABUS X-PLUS sleutel?

Het sleutelnummer van een ABUS PLUS en ABUS X-PLUS sleutel staat op een codecard of op een metalen plaatje, nooit op het slot of op de sleutel zelf.

- Ik heb de sleutel ontvangen, maar de sleutel past niet omdat ik zelf een verkeerd sleutelnummer heb doorgeven

Helaas kunt u de verkeerde sleutel niet terug sturen en omruilen voor een andere sleutel, want de sleutel is speciaal voor u geslepen. 
Terugstorten van het aankoopbedrag is dan ook niet mogelijk. Er zit niets anders op dan opnieuw een sleutel, (maar nu de juiste!) te bestellen.

- Ik heb alleen een slotnummer, kan ik met dit nummer een sleutel bestellen?

Het slotnummer staat los van het sleutelnummer, daar kunt u géén sleutel mee bestellen.

- Ik Heb een PLUS of X-PLUS sleutel maar géén sleutelnummer. Kan ik dan toch een nieuwe sleutel bestellen?

Wilt u een ABUS PLUS of ABUS X-PLUS sleutel bestellen en u heeft géén sleutelnummer, maar nog wel een originele sleutel. Volg dan de normale bestelprocedure voor een nieuwe sleutel en maak de betaling in orde.                     Vul bij het sleutelnummer 00000 in. Vervolgens stuurt u de originele sleutel goed verpakt (vastplakken op een harde kaart en dan in een envelop) naar ons toe met uw naam, adres en ordernummer erbij. Wij kunnen voor u het juiste sleutelnummer achterhalen en de sleutel(s) bijmaken. U ontvangt dan ook een codecard met het sleutelnummer.

- Kan ik een ABUS PLUS of een X PLUS sleutel met een LED lampje erin bestellen?

Ja, dat is mogelijk, een ABUS PLUS en X-PLUS sleutel zijn leverbaar met een ingebouwd blauw LED lampje, wat erg handig is in het donker.

- Ik wil een sleutel bestellen maar er staat alleen een C op mijn sleutel

Dan is uw sleutel al een copie sleutel. Vul dan bij het sleutelnummer 00000 in en volg verder de bestelprocedure en betaling. U kunt daarna de sleutel goed verpakt naar ons toe sturen en dan slijpen
we uw originele sleutel na. Vermeld duidelijk uw naam en ordernummer erbij.

- Als ik een sleutel bestel, staat op de nieuwe sleutel dan het sleutelnummer?

Op de nieuwe sleutel staat alleen een C van copie, het is voor ons technisch niet mogelijk om het sleutelnummer op de sleutel te graveren.

- Mijn sleutel is gebroken, geeft ABUS daar garantie op?

ABUS geeft helaas géén garantie op sleutelbreuk, maar in uitzonderlijke gevallen bieden we een oplossing. 

- Herroepingsrecht

Producten die u via deze webwinkel koopt worden op maat volgens de door u ingevoerde specificatie gemaakt. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

- Klachten

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@abussleutelservice.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."

TIPS

  • Als u een slot koopt, noteer dan altijd uw sleutelnummer! U kunt dan ook bij verlies van beide sleutels weer een nieuwe sleutel bestellen.
  • U bent zelf verantwoordelijk om aan uw verzekeringsmaatschappij door te geven dat u een reservesleutel bij ABUS besteld heeft.
  • Bij diefstal van uw tweewieler moet u twee originele fietssleutels aan de verzekeringsmaatschappij kunnen overleggen.
  • Gebruik als onderhoud van uw slot uitsluitend ABUS Onderhoudspray voor langdurig plezier van uw slot.
  • Maak het dieven, die het voorzien hebben op uw (elektrische) fiets, brommer, scooter of motor extra moeilijk door een extra slot te gebruiken (naast uw ringslot) waarmee u de fiets vast zet aan een paal, hek of fietsenrek.